Sunday, August 17, 2008

Ai-kisah PR.PARLIMEN PERMATANG PAUH

Permatang Pauh Tangga Batu,
Ramai orang sedang berkempen;
Pilihlah calun yang mana setuju,
Damai dan sejahtera negara terpimpin.


Alahai......malang nasib pengundi Kawasan Perlimen Permatang Pauh. Belumpun kering peluh dibadan, belum sempat apa-apa, tub-tub Kerusi Parlimen Permatang Pauh dah dikosongkan oleh calun yang dipilih rakyat YB Datuk Seri Dr Wan Azizah, konon sebagai 'tanda kasih' untuk memberi laluan kepada suami yang tersayang - Penasihat PKR Dato'Seri Anwar Ibrahim mantan Tim.Perdana Menteri.
Rakyat tertanya tanya, apa perlukah kerusi itu di kosongkan dan Pilihan Raya Kecil di adakan, semata-mata untuk memberi laluan kepada suami bertanding.
Apa perlukah negara dibebankan dengan kos berjuta jumlahnya itu.
Menurut kata kawan-kawan, jangka perbelanjaan untuk Pilihan Raya Kecil saperti di Permatang Pauh itu paling kurang RM20 juta? Itu tidak dikira kos lain saperti kos masa rakyat yang pegi mengundi. Walaupun parti politik ada sediakan transport, jumlah masa rakyat tinggalkan tanggungjawab masing-masing disawah ladang, digerai dan apa jua tugasan lain-lain perlu juga diambil kira. Kenapa gilakuasa orang politik, rakyat yang perlu tanggung? Bagi saya mengosongkan kerusi Parlimen Permatang Pauh itu semata-mata untuk memberi laluan pada ahli keluarga, satu tindakan yang terlalu kebudak-budakan.
Apakah kita harus akur pada tindakan sedemikian, semata-mata atas nama demokrasi.
Fikirkan.

No comments:

About Me

My photo
Zodiac:Aries.A Senior citizen. Borned into the hardship of the Japenese Occupation in Malaya 1941-1945.